"Mitt Valg" er Nesodden Lions klubb viktigste satsningsområde.

Vi samarbeider med skolene på Nesodden og nesten alle våre skoler har gjennomført kurs og tatt i bruk Mitt Valg for å utvikle et godt læringsmiljø og bygge en god livsmestring og en god psykisk helse hos barn og unge på Nesodden.

Vi ønsker også å videreutvikle tilbudet til å omfatte barnehager og idrettslag om å bygge livsmestring en god psykisk helse hos barn og unge i hele landet.

Mitt Valg dyktige instruktører holder kurs for hele personalgrupper i barnehager, skoler og trenere og frivillige i idrettslag.

Med kursene følger tilgang til våre digitale pedagogiske verktøy som ved bruk, systematisk og over tid, bidrar til å styrke barn og unges sosiale og emosjonelle kompetanse og til å ta kloke valg.

Bestill gjerne en gratis testlisens til barnehagenskolenidrettslaget, eller kontakt oss for mer informasjon om våre kurs.

Så langt har Nesodden Lions dekket alle kostnader ved kurs og anskaffelser av pedagogiske verktøy.

MITT VALG er et internasjonalt Lion’s Quest-program for utvikling av et godt læringsmiljø og læring av sosiale og emosjonelle ferdigheter i hjem, barnehage, skole, AKS/SFO og idrettslag.

Programmet er implementert i over 100 land og oversatt til 50 ulike språk.

Les mer om mitt valg her

Ingen innsamlinger tilgjengelig