Du har sikkert sett oss på Nesodden utenfor din lokale butikk ved Røde Fjær Aksjonen og Tulipan Aksjonen. Vi er Lions Club Nesodden. Vi er 32 medlemmer, kvinner og menn, en homogen gruppe mennesker som liker frivilligheten og det samholdet det fører med seg. Vi møtes en gang i måneden til møte og sosialt samvær. Vårt største prosjekt i kommunen er «Mitt Valg» på skoler og barnehager, samt «Festaften» for de med spesielle behov», «Fin Fredag», «Båttur for pensjonister», «Juleblomster», vi stiller opp på forskjellige aktiviteter på Sunnaas Sykehus, Tangen Senter og mye mer.  Våre prosjekter er bl.a Dekkskifte, salg av strøsingel og gjødsel på Circle K. Vårt nyeste prosjekt er «Jubelbrus» til inntekt for et nytt orgel i Nesodden Kirke.

Frivillig arbeid er selve kjernen i Lions

Du som er interessert i frivillig arbeid i Lions er sannsynligvis en oppegående, engasjert og samfunnsinteressert person som ønsker å gjøre en innsats for andre. Om du er kvinne, mann, ung eller godt voksen, lav eller høy – dette er uvesentlige detaljer for Lions. Det som teller er at du vil bidra til å hjelpe andre, sammen med gode venner.

Kontakt
Ønsker du å snakke med noen om Lions? Send oss en melding så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat! E-mail: nesodden@lions.no

Internasjonal
Lions Clubs International er en frivillig, verdensomspennende humanitær organisasjon som har vært «til tjeneste» i over 100 år. Internasjonalt når vi ut til over 200 millioner mennesker gjennom våre aktiviteter og prosjekter. Våre viktigste globale formål er diabetes, barnekreft, sult, miljø og syn.

Les mer om Lions internasjonalt på lionsclubs.org

Felles verdigrunnlag
Lions forholder seg nøytrale i partipolitiske og religiøse spørsmål, og som medlem blir du en del av et globalt nettverk av "gode venner som vil hjelpe andre". Vi som allerede er bitt av «frivillighetsbasillen» har mye til felles, men det viktigste er nok et dyptfølt ønske om å kunne «gi tilbake» til samfunnet. I Lions har du mange muligheter til å gjøre dette. Du kan bidra både lokalt, nasjonalt og internasjonalt med det du er god på. Kanskje lærer du noe nytt også.

Prosjekter og aktiviteter
Her er noen eksempler på hvordan du kan bidra som frivillig i Lions:

• Gjennom Lionsprogrammet Mitt Valg (lenke) får barn og unge utviklet livsferdigheter og styrket sin sosiale kompetanse.
  • Du kan være med på å arrangere noe hyggelig for de eldre der du bor og slik motvirke ensomhet.

• Din innsats kan bety at flere barn og voksne med funksjonshemming får utviklet sitt potensial og nå sine mål.

• Du kan gjøre en forskjell for tusenvis gjennom fremtidsrettede og bærekraftige prosjekter i utviklingsland.
  • Kanskje du har en hjertesak du vil involvere flere i? Lions er åpen for alle forslag.

Følg oss på Facebook eller nesodden.lions.no